In de gemeente Zaanstad kunnen ondernemers inloggen met eHerkenning. Vanaf 2020 is het officieel verplicht om met een eHerkenning loginmidden in te loggen bij de gemeente Zaanstad. De gemeente wil hiermee fraude en kosten terugdringen. U hoeft als ondernemer namelijk niet langer meer naar de balie om uw gemeentezaken te regelen. Het enige wat u hoeft te doen is inloggen met het eHerkenning inlogmiddel betrouwbaarheidsniveau 3 om uw gemeentezaken digitaal te kunnen regelen!
Omgevingsvergunning gemeente Zaanstad aanvragen
Wilt u als ondernemer een omgevingsvergunning aanvragen in de gemeente Zaanstad? U kunt dit vanaf heden online regelen met een eHerkenning inlogmiddel. eHerkenning is als het ware een DigiD voor bedrijven. U kunt bijvoorbeeld met uw inlogmiddel een digitale handtekening zetten onder een aanvraag voor een omgevingsvergunning.
Ingediende aanvraag volgen
eHerkenning is niet alleen noodzakelijk om een aanvraag in te dienen of een melding te doen. U kunt ook inloggen om het verloop van uw aanvraag te volgen. U kunt digitaal uw dossier inzien of eventueel aanvullende stukken bij de gemeente Zaanstad indienen. U hoeft hiervoor dus niet langer meer naar het omgevingsloket bij de gemeente Zaanstad. Dit bespaart u als ondernemer tijd en geld!
Regel minimaal eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3
Als ondernemer is het verstandig om minimaal eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 te nemen. U kunt hiermee niet alleen inloggen bij de gemeente Zaanstad, maar ook bij ruim 400 andere aangesloten
(overheid)organisaties. Denk bijvoorbeeld aan de Belastingdienst voor het regelen van uw BTW-aangifte, of verzekeringsorganisaties en het UWV. De meeste organisaties vragen om minimaal eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3, deze kwalificatie is minder fraudegevoelig.
Vraag via DigiDienst eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 aan
Het is helaas niet mogelijk om via de website van de regering eHerkenning aan te vragen. De regering heeft een aantal leveranciers aangewezen voor het regelen van eHerkenning voor bedrijven. DigiDienst is officieel één van de resellers van het eHerkenning loginmiddel en kan de validatie van uw bedrijf volledig voor u verzorgen. Wij verzorgen de inlogcodes en het identificeren van de gemachtigde personen binnen uw organisatie.
eHerkenning per persoon aanvragen
Het is helaas niet zo dat u voor het complete bedrijf eHerkenning aanvraagt. Om fraude te voorkomen is eHerkenning persoonsgebonden. De wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf mag personen machtigen voor een eHerkenning loginmiddel. Zowel de wettelijke vertegenwoordiger als de gemachtigde personeelsleden moeten hiervoor worden geïdentificeerd. Dit gebeurt met een face to face controle. Hierbij gaan wij videobellen om uw identiteit te controleren. Is het niet mogelijk om via een face to face controle uw identiteit te controleren? Dan kunnen we bij u langskomen om uw identiteit te controleren. De extra kosten hiervoor zijn €15. Na de controle van uw identiteit krijgt u de eHerkenning inlogcodes uitgereikt.
Vraag vandaag nog eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 3 aan. voorkom dat u niet langer meer naar het gemeenteloket hoeft voor het aanvragen van een vergunning etc.